close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חושבים למכור את הדירה? אלו הדרכים שיעזרו לכם להעלות את הערך שלה

מערכת שורשכז סיוון, תשפא07/06/2021

כך תוכלו לשמר ואף להעלות את ערך הנכס הנדל"ני שלכם

תגיות:
ערך גבוה של נכנס הוא עניין מאוד משמעותי, ובמיוחד אם יש לכם נכס בבעלותכם - ככל שערכו של הנכס יהיה יותר גבוה, כך בעתיד תוכלו להפיק ממנו יותר רווח במידה ותרצו למכור אותו. במדריך שלפניכם נסקור כמה דרכים לפיהן תוכלו לא רק לשמר את ערך הנכס שלכם, אלא אפילו גם להעלות אותו משמעותית - מה שיעניק לכם יתרונות רבים בעתיד:

שיפוץ הנכס
שיפוצים בנכס מהווים לא רק דרך לשיפור בנראות הוויזואלית שלו, אלא גם דרך להעלות את השווי שלו. שיפוץ כזה יכול להיות ריצוף לכלל חלקי וחדרי הבית (ריצוף
אמבטיה
, ריצוץ מטבח או סלון, וכד'), החלפת חלקים פנימיים כגון חלונות ודלתות, שיפוץ וצביעה של הקירות, ועוד.

ללא ספק - מדובר בהשקעה של כמה עשרות (ובמקרים מסוימים של כמה מאות) אלפי שקלים, אבל חשוב לזכור שמדובר בהשקעה שתוכלו להחזיר בעתיד, ואף להפיק עליה רווח נאה מאוד כשתגיע ההזדמנות למכור את הנכס.

הגדלה של הנכס
הרחבת גודלו של הנכס לרוב תכלול תהליכים מאוד ארוכים, לא זולים ועמוסי בירוקרטיה, אבל בדיוק כמו במקרים של השקעה בשיפוץ הנכס - גם כאן ההשקעה תשתלם לכם לעתיד הרחוק. הרחבה של הנכס יכולה להיות למשל הוספה של ממ"ד, הוספת של חדר, או פרויקט של הוספת מרפסות לכל הבניין, וכל הוספה שכזו תשפיע גם על שוויו של הנכס. בסופו של דבר, הגדלת הנכס תאפשר לכם לצאת ברווח, שכן המכירה שלו תכניס לכם סכום כסף גבוה יותר מהסכום ששילמתם במעמד הרכישה.

שדרוג הסביבה החיצונית
העלאה בשווי הנכס יכולה להיות מושפעת לא רק משיפוצים ושדרוגים פנימיים שלו, אלא גם משרוג המרחב שמחוצה לו - כלומר, הסביבה הציבורית שמחוץ לבניין. שדרוג כזה יכול להיות למשל הוספת מבנים שימושיים לקהילה כגון בתי ספר, גנים ומרכזים מסחריים/חנויות, הוספה של מתקנים (מתקני משחקים, מתקני כושר וכד'), הוספה של גינות, או אפילו שינויים קטנים יחסית כגון ריצוף או צביעה של הקירות החיצוניים של הבניין. פעולות מהסוג הזה יצריכו שיתוף פעולה מול השכנים, העיריות והקבלנים השונים, אבל גם כאן בסופו של דבר תזכו ליהנות מתוצר שישרת אתכם כמה שנים טובות קדימה, וישדרג משמעותית את שווי הנכס שלכם.

שיפוץ בניין המגורים
זה כבר לא סוד שתהליכי תמ"א מעלים משמעותית את ערכן של כלל הדירות בבניין - אין ספק שגם כאן מדובר בתהליך לא קצר (וגם לא תמיד הכי נעים של עבודות מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים/ערב בבניין, 5 ימים בשבוע), אבל תמיד חשוב לזכור את מטרתו הסופית של התהליך, ואת כל מה שתוכלו לקבל בסופו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה